Szlak Rewalska Kraina Słońca

• Dla dorosłych
  • Dla seniorów
Opis

Szlak rowerowy Rewalska Kraina Słońca to trasa oznaczona kolorem żółtym i długa na około 10 kilometrów. Szlak prowadzi nawierzchnią mieszaną, przez asfalt, kostkę i szutry. Po drodze mija się wiele interesujących miejsc Wybrzeża Rewalskiego.

• Początkiem szlaku jest wejście do hali sportowej od strony ulicy Kamieńskiej w Rewalu.
  • Należy jechać w kierunku północnym, by po 100 metrach skręcić w prawo, w ulicę Szkolną. Po kolejnych 100 metrach ponowny skręt prawo, w ulicę Słowackiego i w lewo do ul. Nowy Świat, w którą skręcamy w prawo.
  • Będąc na skrzyżowaniu ulic: Nowy Świat, Władysława Łokietka i Matejki, skręcić należy w lewo, w ulicę Matejki,
 a po 100 metrach w prawo w Piastowską. Lekki zjazd.
  • Na skrzyżowaniu ulic: Piastowskiej i Klifowej należy wjechać w ul. Klifową, po lewej (zwaną w tym fragmencie Aleją Zakochanych). Minąć należy pomniki Romea i Julii oraz Małego Księcia i róży. Po lewej jest również ulica Różana (Aleja Róż) z zasadzonymi prawie 150 gatunkami róż. Na szczycie lekkiego podjazdu pod górkę znajduje się taras widokowy z widokiem na morze.
  • Z ulicy Klifowej należy wjechać w Mickiewicza i po prawej stronie minąć budynki posterunku policji, straży gminnej i miejscowego magistratu.
  • Kolejny skręt następuje w ulicę Westerplatte. Przejazd obok pomniku papieża Jana Pawła II i kościoła. U zbiegu ulic Westerplatte i Saperskiej znajduje się także bardzo ciekawy pomnik przyrody, jakim jest ostrokrzew kolczasty, a raczej jedyny znany okaz tej rośliny, w formie drzewa.

• Wjazd w ulicę Saperską i dojazd do Dworcowej. Przejazd obok przystani rybackiej i pomnika rybaka.
  • Następnie minąć należy skrzyżowanie ulic Dworcowej i Kamieńskiej, skręcić w prawo i jechać drogą
 w kierunku Trzęsacza.

• Kolejnym punktem trasy jest już centrum Trzęsacza, czyli skrzyżowanie ulic Kamieńskiej i Pałacowej. Skręcić trzeba w lewo, w Pałacową. Odcinek ten pokrywa się z innym szlakiem: "Śladami Zabytków Architektury".

• Kolejny skręt w lewo, w ulicę Dworcową, aby po ok. 100 metrach minąć stację Nadmorskiej Kolejki Wąskotorowej w Trzęsaczu. Dalej należy wciąż jechać prosto, polną drogą.
  • Skręt w lewo w ulicę Kasztanową i dojazd do najbliższego skrzyżowania.
  • Przy skrzyżowaniu, po lewej stronie i w odległości około 150 metrów znajduje się budynek zabytkowego dworca kolejki wąskotorowej w Rewalu. Skręcić tam należy w prawo i drogą gruntową jechać wzdłuż torów.
  • Kolejnym punktem trasy jest dotarcie do zabudowań w Śliwinie. Tu również, po lewej stronie minie się przystanek Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Przejechać należy na wprost w ulicę Spacerową i po ok. 150 m skręcić w Aleję Lipową, a następnie, za przejazdem kolejowym wjechać w ulicę Słoneczną.

• Na skrzyżowaniu ulic Słonecznej i Kamieńskiej, skręcić należy w lewo, na drogę rowerowo-pieszą i przejść z rowerami na równoległą do ulicy drogę rowerowo-pieszą, która dotrzeć pozwoli do hali sportowej i zespołu szkół sportowych w Rewalu, gdzie trasa się kończy.

Nie musisz zabierać ze sobą roweru - oferuje je: wypożyczalnia rowerów w gminie Rewal (RewalBike System).

Mini przewodnik

Szlak rowerowy Rewalska Kraina Słońca oznaczony jest kolorem żółtym i liczy sobie ok. 10 kilometrów. Rozpoczyna się przy wejściu do hali sportowej w Rewalu i mija po drodze m.in. Aleję Róż i Zakochanych, taras widokowypomnik rybakaprzystań rybacką oraz dworce wąskotorówki w TrzęsaczuRewalu i ŚliwinieTrasa kończy się w miejscu jej rozpoczęcia, przy hali.

Galeria

Opinie

Dodaj opinię
Ocena ogólna:
Dla dwojga:
Dla dzieci:
Dla dorosłych:
Dla seniorów:

NAJCHĘTNIEJ ODWIEDZANA RODZINNA ATRAKCJA WYBRZEŻA Park Miniatur i Kolejek - POLECAMY!!!